Unikátne kiosky v novej gastro zóne v Europa Shopping Center
Europa SC ako prvé nákupné centrum na Slovensku prináša nový food court s unikátnym digitálnym objednávkovým systémom. Vďaka kooperácii troch tímov realitno-konzultačnej spoločnosti CBRE bola rozsiahla rekonštrukcia zrealizovaná načas a počas plnej prevádzky centra. Kombinácia moderného prostredia s pestrým výberom jedál vrátane digitálnych kioskov a aplikácie potešila už tisícky návštevníkov.
Synergia práce troch tímov CBRE a dodávateľov
Vďaka profesionálnej spolupráci troch tímov spoločnosti CBRE Slovensko sa podarilo v rekordnom čase a počas plnej prevádzky rekonštruovať food court nákupného centra Europa SC. Na projekte sa podieľalo oddelenie Property manažmentu, BCD (Building Consultancy Department) a oddelenie prenájmov Retail Agency.
"Premena gastrozóny od začiatku až po očakávané otvorenie trvala necelé štyri mesiace. Výsledkom je moderná gastronomická zóna s chuťami a vôňami z celého sveta."
„Celú rekonštrukciu sme podchytli projektovo. Vychádzali sme z architektonickej štúdie renomovaného ateliéru CHAPMAN TAYLOR. Neskôr v rámci celého procesu prebehol tender na dodávateľa stavebných prác, pričom z výberového konania sme vybrali slovenskú spoločnosť Bauska. Celý proces manažovali a nad realizáciou držali odborný dohľad práve kolegovia z nášho oddelenia ,“ dopĺňa Tomáš Pecek, riaditeľ oddelenia projektového manažmentu a architektúry.
Čo sa týka výšky kapitálu, išlo o zásadnú investíciu na tejto budove. ,,Sme veľmi radi, že sme našim návštevníkom mohli priniesť najnovšie trendy a inovácie do Banskej Bystrice. Ďakujeme všetkým stranám, ktoré sa podieľali na tomto projekte od jeho začiatku až po koniec. S výsledkom a realizáciou sme veľmi spokojní a tešíme sa na všetky budúce spolupráce.“ hovorí Filip Škrášek, Asset Manažér centra zastupujúci investorov z CBRE Investment Management Central Europe s.r.o.
Unikátna inovácia F&B
Pridanou hodnotou celého projektu je unikátna inovácia, ktorá je v retailovom segmente na Slovensku inštalovaná vôbec prvýkrát. Digitálne kiosky slúžia návštevníkom centra ako ústredný bod pre objednávanie vo všetkých prevádzkach food courtu. Zároveň majú všetci návštevníci aj zamestnanci všetkých prevádzok Europa SC k dispozícii objednávkovú aplikáciu, ktorá zjednoduší proces objednávania, odbremení personálne kapacity foodových jednotiek pri pokladni a rovnako ušetrí zákazníkom foodcourtu čas, ktorý by strávili čakaním v radách.
,,Ovládanie digitálnych kioskov, ako aj používanie mobilnej aplikácie je veľmi intuitívne a jednoduché. Zvolíte si objednávkový panel podľa toho, v ktorej prevádzke sa chcete najesť. Systém Vám v prvom kole ponúkne možnosti stravovania na mieste, alebo zabalenia jedla so sebou. Následne vyberiete jedlo a upravíte podľa Vašich preferencií. Všetko uhradíte prostredníctvom NFC platby priložením karty či telefónu v pravom dolnom rohu. Na záver si zvolíte, či si prajete bloček s číslom objednávky vytlačiť, alebo zaslať na mail. My odporúčame druhý variant služby, ktorý je ekologickejší. Podľa priradeného čísla objednávky potom len sledujete stav jej vybavenia na digitálnej obrazovke, ktorú nájdete v hornej časti každej gastro prevádzky,“ vysvetľuje Beáta Patáková, Junior Centre Manager.
Ak si objednávate cez aplikáciu, proces je podobný. Zvolíte si prevádzku a vyberiete vaše preferované jedlo. Zaplatíte cez platobnú bránu a cez číslo objednávky opäť sledujete jej stav na obrazovke vo vybranej prevádzke. V praxi to znamená, že si jedlo môžete objednať odkiaľkoľvek, ešte predtým ako si ho v novom food courte vyzdvihnete. Je to veľká výhoda pre návštevníkov centra, ale aj pre zamestnancov, ktorí teraz môžu využiť služby food courtu veľmi rýchlo a efektívne.
Dodávateľom aplikácie a kioskov je slovenská spoločnosť EATSTER, ktorá vyvíja ekosystém produktov pre digitalizáciu objednávacích procesov.
Zákazníci vyžadujú pestrý mix F&B
Každoročný prieskum CBRE Shopping Centre Index potvrdzuje, že zákazníci nákupných centier sa po pandémii opäť vrátili k stravovaniu mimo domov a len pestrá ponuka prevádzok F&B (Food and Beverages) spĺňa ich predstavy o modernom stravovaní a objavovaní nových zážitkov v gastronómii. Prieskum tak ukázal, že ľudia vyhľadávajú širokú paletu chutí a tiež majú potrebu zdieľať čas so svojimi blízkymi, pričom posedenie pri kvalitnom jedle a nápojoch, je pre nich úplne zásadné. V zahraničí nie sú výnimkou nákupné centrá, ktoré práve z tohto dôvodu zdvojnásobili počet miest na sedenie a vo všeobecnosti aj plochu určenú na stravovanie. Zákazníci dnes očakávajú v centrách jedinečnú atmosféru, pestrý mix ponuky a kvalitný servis od sieťových i lokálnych fast-food operátorov.
"Zmeny preferencií boli viditeľné aj v prípade Europa SC. Napokon impulzom pre zmenu bola aj technická amortizácia food courtu, keďže centrum bolo otvorené už v roku 2006. Kým pred rekonštrukciou mala naša gastrozóna 850 m2, šesť konceptov reštaurácií a dva stánkykiosky, aktuálne si môžu návštevníci vybrať na ploche až 1400 m2 až z deviatich desiatich úplne nových konceptov, ktorý dopĺňa jeden stánok. Svoje prevádzky tak upravili aj terajší pôvodní nájomníci a zároveň ponúkli aj vynovené menu z kvalitných surovín."
„Prioritou pri výbere mixu nájomníkov bola pestrosť chutí z celého sveta. Na základe našich dlhoročných skúseností v rámci retailu sme oslovili široké spektrum foodových operátorov z celého Slovenska. Sme radi, že sme návštevníkom mohli priniesť špeciality z ázijského kontinentu, z Ameriky, ale i talianske cestoviny či tradičné špeciality zo slovenskej kuchyne,“ dodáva Tomáš Lörincz. K prevádzkam v novom foodcourte sa už čoskoro pripojí aj svetoznámy gigant KFC s najmodernejším konceptom, ktorý otvorí svoje brány už v prvom štvrťroku roka 2024.
Kultúra nákupného prostredia a ekológia
Nákupné centrá dnes vytvárajú kultúrne prostredie, ktoré presahuje rámec nakupovania. Poskytuje návštevníkom čas na zábavu, oddych a vychutnanie si jedla. Pochopiteľne ak dlhšie zotrvajú v centre a opakovane sa vracajú, zvyšujú tržby nájomníkov. Vďaka pestrej ponuke jedál, nápojov a novému pohodlnému sedeniu v gastrozóne očakáva správa Europa SC zvýšenie návštevnosti a tržieb. Napokon z dát spoločnosti EATSTER vyplýva, že zákazníci vďaka kioskom vytvoria o 15 % viac objednávok, pričom objednávka je o 15-20 % vyššia, než pri tradičnom objednávaní u obsluhy.
Ďalším z nových trendov je dôraz návštevníkov na ochranu životného prostredia. Vo food courte Europa SC už od roku 2015 nepoužívajú jednorazový plastový, ale opakovane použiteľný keramický riad, klasický príbor a podnosy z ekomateriálu. Nákupné centrum má tiež vypracovanú ekologickú politiku nakladania s odpadom a už od svojho otvorenia triedi odpad.